Dave Pieplenbosch
Dave Pieplenbosch heeft zich de afgelopen 20 jaar vanuit operationele functies breed ontwikkeld in diverse managementfuncties binnen de werkgebieden sales, marketing, innovatie en strategie in B2B. Hij heeft zowel gewerkt in industriegerichte hard sales organisaties als ook consultatieve verkooporganisaties. In 2005 is hij overgestapt naar dienstenorganisaties en lag de focus op strategische marketing en innovatie.
Na zijn studie aan Business Universiteit Nyenrode ontwikkelde hij zich verder op het gebied van corporate strategie. De laatste zes jaar heeft hij met name in adviesfuncties en op directieniveau gewerkt. Zijn werkervaring heeft hij opgedaan bij zowel het MKB als bij multinationals.
Momenteel verricht hij onderzoek in samenwerking met Instituut Interventie Management en promoveert hij op “Wendbaarheid van organisaties” aan de Universiteit van Tilburg. Zijn passie is om organisaties te helpen om toekomstbestendig te worden door ze wendbaar en weerbaar te maken. De individuele mens in de organisatie speelt in de toekomstbestendigheid een grote rol.
Kennis en inzichten over wendbaarheid publiceert hij samen met prof.dr.mr. Leo Witvliet en drs. Ruud van Etteger op de website wendbareorganisatie.com.